iPad Pro 12.9
reparatie Bovenkarspel
iPad Pro 12.9 reparatie Bovenkarspel
Persoonlijk kunnen wij zeggen dat specifiek de iPad van het merk Apple de beste merk voor tablets zijn. De iPad zijn zo goed dat zij in het algemeen enkel komen voor scherm reparaties bij stootschade. Apple heeft dan een nieuw model en nieuw schermformaat geïntroduceerd onder de naam iPad Pro 12.9. Deze zijn er sinds 2015 en zijn ook uitgekomen in 2017 en 2018 waardoor je momenteel 3 soorten 12.9 Pro modellen beschikbaar zijn. Overigens is de iPad Pro 12.9 het duurste model met de meest krachtigste hardware die Apple heeft (laten) ontwerpen.
iPad Pro 12.9 scherm reparatie
Het scherm van de iPad is zoals ieder toestel van glas. Helaas is het glas gevoelig voor val-en stootschade waardoor het stuk kan gaan. Het scherm van de iPad Pro 12.9 bestaat uit twee delen welke vast aan elkaar zijn gemonteerd, het touchscreen (glas) en het LCD (beeld). Hetgeen het scherm zo duur maakt is dat het LCD, welke niet altijd stukgaat, vast is geplakt aan het glas.
iPad Pro 12.9 batterij reparatie
Gemiddeld na 5 jaar is een batterij van een iPad toe aan vervanging. Tegenwoordig is het sinds IOS 12 te zien hoe een batterij capaciteit is. Dit kunt u zien onder Instellingen, Batterij en vervolgens onder Batterijconditie. Indien de maximumcapaciteit 85% of minder is begint de batterij langzamerhand vervangen te worden. Staat er 80% of lager? Dan verschijnt er een reparatie melding. Het toestel gaat snel leeg, valt regelmatig (onder 20 a 30 procent) uit en het toestel wordt ook steeds trager. Let op, iPads in het algemeen komen amper tot niet voor batterij reparaties omdat deze (de batterij) bij zuinig gebruik tot wel 8 jaar meegaan. Na 8 jaar is het langzamerhand tijd voor een ander model iPad. Gaat de batterij razendsnel omlaag of blijft de batterijpercentage haken bij een bepaald percentage en loopt vervolgens in een raptempo omlaag? Dit is dan een moederbord probleem (power chip). Reparatie van een power chip is op afspraak en in overleg.
Garantie
Wij zijn zeer coulant wat garantie betreft. Wij zetten alle reparaties op uw (achter)naam in ons systeem waardoor u geen bon hoeft mee te nemen. Zelfs als wij u niet in ons systeem kunnen terugvinden kunnen wij aan het onderdeel zien dat deze bij ons is vervangen.
Wij vinden het geen probleem als u een maand of langer na de garantie langskomt bij kuren. Let wel op dat als er een barst of vocht in het scherm zit wij helaas geen garantie kunnen bieden. Dit, omdat wij het scherm opsturen naar de leverancier welke een barst of vocht nooit zal accepteren.
Wij hebben gelukkig een zeer lage retourpercentage wegens lange ervaring en kwalitatieve onderdelen. Zie ook de lovende recensies op Google, Facebook en overige beoordelingssystemen.